onsdag 29 maj 2013

Jag minns mina telefoner och vilken glädje de gav mig

Har telefonin spelat ut sin roll?
Det verkar inte bättre. Men först i dag, när de enda telefonsamtal jag fått var erbjudanden om att förnya abonnemang på  än det ena, än det andra, gick det upp ett ljus. Anledningen till att de uppiggande privatsamtalen, så viktiga för den som har världens ensammaste yrke, helt försvunnit är förstås att facebook, instagram och allt vad de heter, tagit över. Jag läste just något fasaväckande: om man går ut och äter en god middag, är den inte verklig förrän man rapporterat om den på facebook. Bilden, metaforen, har ersatt upplevelsen. Men inte för mig, inte så länge jag har kraft att stå emot! Jag vill fortsätta hylla livet så länge jag orkar!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar