tisdag 23 augusti 2011

Ondskan i Uppsala

Jag följer en tjuvs vandring genom Uppsala via min internettjänst i banken. Jag ser honom (henne?) gå till bankomaten vid Handelsbanken, göra  uttag på kontokortet han stulit från mig, sedan fortsätta till Åhléns, Boomerang, XChange i Forumgallerian, tillbaka till Åhléns, Hemköp, Kicks och slutligen ta bilen och göra ett sista uttag på Statoil i Knivsta. Jag har inte hans ansikte, inte än så länge, men jag har ändå mött honom, mött ondskan. Eftersom han också stal mitt medlemskort i Sveriges Författarförbund bör han vara medveten om att det inte är någon rik människa han bestulit. Vi författare lever med några få undantag på gränsen till fattigdom. Vi kämpar för att få ihop till hyran, telefonräkningen och busskortet.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar