torsdag 26 maj 2011

Skogsblomman - en kreativ miljö

När jag var på väg att flytta in i Brf Skogsblomman, belägen intill Lunsenskogen i Sävja,  för fem år sedan fick jag frågan: "Är du social?" Jag förstod andemeningen: "Här bör man vara social." Jag svarade, diplomatiskt, tyckte jag: "Ja, utom när jag skriver." Nu har föreningen firat sina 20 år och många andra  tillfällen har också funnits att vara "social". Men själv har jag mest skrivit. Ja, i själva verket har jag inte skrivit så mycket och inom så varierande områden sedan jag bodde i Belgien och Schweiz på 80- och 90-talen.  Det har blivit i snitt en bok per år, dessutom en hel del journalistik. Kan det vara så, tänker jag nu, att det var pressen att vara "social" som satte igång detta flöde? Att jag är en tvärsemotmänniska har jag  förstått länge. Alltså: en ros till Skogsblomman!  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar