onsdag 27 juli 2011

Rädda Öregrund!

En av mina semesterveckor tillbringade jag i den vackra staden Öregrund. Jag hade fått låna en lägenhet med utsikt över hamnen. Genom fönstret i lägenhetens burspråk kunde jag se ut över hamnen, ända till råseglaren Wetsera, byggd 1891 och nu under renovering. Jag såg också Hamntorget med dess kaféer och barer. Jag såg och hörde. På kvällen, när ljuset lyste som vackrast över havet, satte musiken igång. Högt och skränande från närmaste bar. Den unga publiken vandrade ut och in, använde gatan som pissoar, tömde ur sig spyor. Gör något, Öregrund!

1 kommentar:

  1. Hej, Marianne!
    Jag gör vad jag kan för att rädda Öregrund - jag bor här året om och driver en blogg om Öregrund: Öregrundarbloggen.

    Ha det bra!
    Och välkommen tillbaka till Öregrund!
    / Yvonne

    SvaraRadera