fredag 5 april 2013

Felicitas Hoppe och Christiane Rochefort

I dagens UNT recenserar Bo-Ingvar Kollberg Felicitas Hoppes  "självbiografiska" bok  Hoppe, "en till
självbiografi kamouflerad skröna". Jag associerade genast till den franska författaren Christiane Rocheforts "Ma vie revue et corrigée par l´auteur"(1978), en "självbiografi", som gjorde stort intryck på mig och som inspirerade mig till en intervju med henne.Jag gjorde intervjun trots att jag läst i hennes bok att "Intervjuer är antikommunikation. Det är utan tvivel därför de utnyttjas så frenetiskt i ett samhälle som är grundat på utklippta avsnitt av energiflöde och på tillhandahållande av falska sanningar. " Hela hennes bok är ett "tillhandahållande av falska sanningar". Vilket Hoppes självbiografi också verkar vara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar