torsdag 8 december 2011

Hur tänker man i Drottninggatans bokhandel?

Jag har tittat in i Drottninggatans bokhandel. Det gör jag emellanåt för att köpa en bok. Nu gjorde jag det för att jag ville förvissa mig om att de exponerat min barnbok "Bland pallemoner och draffodiler" ordentligt.  Det hade de inte gjort. Boken var undanstoppad  i en hylla utom synhåll för besökarna. Jag blev ledsen och besviken!  Jag är ändå en så kallad Uppsalaförfattare! I andra städer är man mån om att sälja författare från den egna orten. Det brukar vara en bra start för en vidare bokhandelsförsäljning. Ett ris går härmed per mail till Drottninggatans bokhandel och dess barnboksansvariga.
   Det förtjänar att upprepas: det är i böckernas värld som barnen får det bästa motgiftet mot dagens snabbhetskultur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar