lördag 23 juni 2012

Eiffeltornet under jord!

Hemkommen från minisemester hos släkten på Västkusten gör jag fynd i de tidningar, som min granne sparat åt mig. En notis i UNT från 16/6 handlar om Eiffeltornet: det kommer att växa, nedåt. Man planerar i Paris att bygga till några våningar under jord. Där ska bland annat rymmas ett område för barnaktiviteter. Det är inte första gången som jag skrivit om sådant som kommer att hända. I barnboken "Bland pallemoner och draffodiler" (2011) berättar jag om en liten flicka på äventyr under just Eiffeltornet. Något liknande var jag med om, när jag hade skrivit kriminalromanen "Mördarens ankomst" (1999). Där ägnar sig en av romanfigurerna åt konsthantverk. Något senare började kvinnans förlaga syssla med just detta. Befinner jag mig på en rörlig tidsaxel? - Och, vad i min senaste roman, "Älska mig - ändå!",kommer att dyka upp i den så kallade verkligheten?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar