tisdag 23 november 2010

Mjuka linjen i Uppsala

 Sedan i höstas har vi en ny busslinje i Uppsala, nr 42. Den kallas också "Mjuka linjen", eftersom policyn är att den ska köra med sans och måtta och ta särskild hänsyn till handikappade. För det mesta fungerar det men det finns undantag. För några dar sedan tog jag 42:an ut till Sunnersta för att promenera på Holmen.
Jag hann inte sätta mig, innan bussen brakade iväg. Jag är inte handikappad i vanlig bemärkelse men hade kunnat bli det, om jag inte i sista stund klamrat mig fast vid  ett handtag.
     Jag önskar att Amos Makajula, sinnebilden för en omtänksam bussförare, fick ta hand om Mjuka linjen.
En ros till honom och ett stort risknippe till de förare, som inte lyckats lära sig ordet "mjuk".
    
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar