lördag 18 februari 2012

Talarmiddag på Norrlands nation

Jag höll på att glömma bort att berätta att jag höll tal på Norrlands nation i torsdags. Ämnet var "Norrland i mina romaner". Hur kunde jag glömma det? Förklaringen är kanske att jag varit väldigt upptagen med korrekturläsning och annat i samband med utgivningen av min nya roman, "Älska mig - ändå".
    Hur som helst, talarmiddagen blev lyckad. Ett trettiotal seniorer hade infunnit sig, flera med rötter i mina hemtrakter i Ångermanland. Där var bland annat ett barnbarn till en av mina romanfigurer, ett syskonpar, som bodde i samma hus som vår familj i Örnsköldsvik i början på 1950-talet, och medlemmar av Sune Jonssonsällskapet. Sune var  skolkamrat till mig i Nyåker på 1940-talet och blev sedermera fotograf av  världsklass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar